SORRY.

Momenteel is mijn portfolio (nog)
niet mobiel beschikbaar. Bekijk
mijn portfolio via desktop.

September 2021
[SCHOOL PROJECT]
Brand identity
In opdracht van:
Fontys Hogescholen

TYPISCH
TYPISCH
TYPISCH
[ABOUT]

Typisch is een tijdelijke studio gevormd door 5 studenten van de minor Graphic Design met als bedoeling om middels verschillende klantopdrachten ervaring op te doen in het professionele werkveld. Typisch wordt gevormd door een team met uiteenlopende achtergronden in communicatie, kunst en innovatie; hierdoor ontstaan er veel verschillende invalshoeken op ontwerp.

Het doel met Typisch is om verschillende klantopdrachten binnen te halen; daarvoor is een sterke identiteit noodzakelijk. Ik heb de taak op mij genomen om als 'nieuwe' studio een visuele identiteit te ontwikkelen die past bij de kernwaarden en context van de opdracht. 

Deze opdracht is tot stand gekomen door de minor Graphic Design die ik van september 2021 tot en met januari 2022 heb gevolgd bij Fontys Hogescholen.

Typisch positioneert zichzelf als jong, creatief en vastberaden; ze willen geen uitdaging uit de weg gaan. Haar kernwaarden zijn dan ook speels, gedurfd, creatief, inclusief en kwalitatief.

Het logo van Typisch is gevormd als woordmerk; gelet op de identiteit van Typisch is er gekozen voor een speels, jong en dynamisch logo. In de gradiënt die in het logo zit, zitten vijf verschillende kleuren; deze vijf kleuren staan ieder symbool voor één van de Typisch-leden.

In de huisstijl wordt gebruik gemaakt van een interessante wisselwerking tussen twee verschillende lettertypes. De twee fonts versterken elkaar in typografische composities zoals titels en quoteblokken.Het gebruik van twee lettertypes zorgt voor dynamiek, heeft een jonge en frisse uitstraling én leent zich perfect om belangrijke woorden als call to actions uit te lichten.

De gradient die in het logo wordt gebruikt, wordt verder uitgerold in de visuele identiteit. De gradient zorgt ervoor dat de huisstijl speels en dynamisch is; elke keer is de compositie anders. Daarnaast wijst trendonderzoek uit dat gradients zeer trendy zijn op het moment, iets wat als gegoten past bij onze tijdelijke studio.

De gehele huisstijl is vastgelegd in een brandbook. Hierdoor weet iedereen binnen onze studio hoe en wanneer ze met de huisstijl om moeten gaan. Met dit brandbook kunnen we één huisstijl uitdragen naar de buitenwereld, wat eenheid en een professionele look-and-feel geeft.

Het brandbook is uitgelicht met diverse voorbeelden van hoe het wél en hoe het niet moet. Het helpt ons bij het vormen van onder andere een sterke Instagram-campagne, maar ook bij het ontwerpen van diverse offertes en facturen. Ook ons afrondende eindverslag is, in de vorm van een procesboek, tot stand gekomen naar aanleiding van dit brandbook.

2
prev
next
4
NEXT PROJECT
MANESCHIJN
NEXT PROJECT
MANESCHIJN
NEXT PROJECT
MANESCHIJN
NEXT PROJECT
BACK TO TOP
PORTFOLIO [2020-22]
 ©2022