Momenteel is mijn portfolio (nog)
niet mobiel beschikbaar. Bekijk
mijn portfolio via desktop.
Van Venrooij is een moderne interieurbouwer gevestigd in Loon op Zand. Het is een familiebedrijf dat in 1990 is opgericht. Sinds de start is Van Venrooij uitgegroeid van een eenmanszaak tot een volwaardig bedrijf met tientallen medewerkers. Van Venrooij staat bekend om haar hoogwaardige interieurs, zij zijn als het ware de Rolls Royce onder de interieurbouwers. In het dagelijks leven verzorgen zij diverse projecten voor onder andere horeca, retail, kantoor en particulieren.
Van Venrooij heeft onlangs een ander interieurbedrijf overgenomen; daardoor zijn er nu twee verschillende culturen samen onder één dak. OOGT kreeg de vraag om deze twee bedrijven te herpositioneren, zodat iedereen in zijn kracht kan blijven werken.
OOGT heeft mij gevraagd om de vernieuwde positie en kernwaarden van Van Venrooij te vangen in een krachtige rebranding bestaande uit een nieuw logo, een visuele identiteit, een ID-reveal animatie en een homepage-ontwerp.*
*Dit is een fictionele stageopdracht
De vernieuwde kernwaarden waren het startsein om te beginnen; vakmanschap, high-endness, flexibiliteit, betrouwbaarheid, uniek, experimenteel en innovativiteit waren de kernwaarden waarmee ik de gehele rebranding mocht ontwerpen.
In het logo wilde ik de afgemeten vormen van de interieuren van Van Venrooij verwerken in een uniek woordmerk. De zelf ontworpen letters zorgen voor een experimentele touch, terwijl de ondertitel zorgt voor een mooie balans van luxe.
In de visuele identiteit wilde ik het experimentele en elegante karakter van Van Venrooij benadrukken middels een asterisk. Zoals je hieronder kunt zien liggen alle waarden van Van Venrooij besloten in de asterisk. Naast dat alle kernwaarden besloten liggen in de asterisk, staat het ook symbool voor de toegevoegde waarde die Van Venrooij toevoegt aan haar interieurs.
In de typografie is er gekozen voor een combinatie van 2 lettertypes. Deze lettertypes versterken het experimentele karakter van Van Venrooij. De wisselwerking tussen de twee fonts bied een uitgelezen kans voor het benadrukken van belangrijke woorden en call to actions.
In kleurgebruik is er gekozen voor een afgeleide van zwart en wit. Dit om de visuele identiteit elegant te houden; het kiezen van twee basiskleuren laat de fotografie, en dus de afgemeten interieuren, extra in het oog springen.
Om de identiteit te lanceren, heb ik de gehele nieuwe identiteit gevat in een heuse 'ID reveal animatie'. Dit had als doel om de werknemers van Van Venrooij kennis te laten maken met de nieuwe visuele identiteit van het bedrijf.
Om de rebranding af te ronden, heb ik een homepagina ontworpen passend bij de neergezette visuele identiteit. In de website wordt het afgemeten werk van Van Venrooij op een krachtige wijze uitgelicht.