SORRY.

Momenteel is mijn portfolio (nog)
niet mobiel beschikbaar. Bekijk
mijn portfolio via desktop.

November 2021
[CLIENT PROJECT]
BRAND IDENTITY
In opdracht van:
Ymke van der Sloot
& Fontys Hogescholen

In samenwerking met:
Renée Koolen
YMPROVE
YMPROVE
YMPROVE
[ABOUT]

Ymprove is een onderneming die zich specialiseert in procesbegeleiding. Ze begeleiden groepen van A tot Z middels verschillende werkvormen door meetings heen. In Ymprove's werkvormen proberen ze creatief te zijn door mensen op een andere manier aan het werk te zetten; daardoor ontstaan er vaak andere uitkomsten en effecten dan bij een doodnormale (saaie) vergadersfeer.

Ymprove had nog geen sterke visuele identiteit. Daarom hebben ze gevraagd om een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen die aansluit bij de kernwaarden en uitstraling die Ymprove wil uitdragen. Het achterliggende doel is om Ymprove meer aan te laten sluiten bij de doelgroep, om nieuwe klanten te trekken en om meer focus te leggen op de vernieuwde coaching en trainingen.

Deze opdracht is tot stand gekomen door de minor Graphic Design die ik van september 2021 tot januari 2022 heb gevolgd bij Fontys Hogescholen.

Ymprove's kernwaarden omarmen groei, verbondenheid en creativiteit. Tegelijkertijd wil Ymprove ook zakelijkheid uitstralen.

De uitdaging was om een zakelijk logo te ontwerpen waarbij Ymprove centraal staat en waarbij haar werkzaamheden gevangen zijn in een passend beeldmerk. Hiervoor hebben we 3 belangrijke facetten binnen Ymprove gecombineerd om tot een sterk logo te komen.

Bij het vormen van de visuele identiteit om het logo heen hebben we ons sterk gericht op gradiënts. In een gradiënt groeit namelijk de ene kleur over in de andere kleur; een mooie verwijzing naar de groei die Ymprove wil teweegbrengen. De lichtblauwe kleur die overloopt in een wat meer out-of-the-box paars maakt Ymprove modern en tegelijk creatief. De gradient in combinatie met een zakelijke donkerblauwe achtergrond spat werkelijk van het scherm af.

In de typografie hebben we gezocht naar de juiste balans tussen rust, moderniteit en zakelijkheid.

Naast het vormgeven van een nieuw logo en een bijpassende visuele identiteit zijn wij ook verantwoordelijk geweest voor het vormgeven van diverse uitingen zoals de factuur, enkele LinkedIn uitingen en de offerte. Hiermee kon Ymprove direct haar nieuwe frisse identiteit communiceren naar klanten.

2
prev
next
4
NEXT PROJECT
TYPISCH
NEXT PROJECT
TYPISCH
NEXT PROJECT
TYPISCH
NEXT PROJECT
BACK TO TOP
PORTFOLIO [2020-22]
 ©2022