SORRY.

Momenteel is mijn portfolio (nog)
niet mobiel beschikbaar. Bekijk
mijn portfolio via desktop.

November 2021
[CLIENT PROJECT]
Brand identity
In opdracht van:
Joyce Vetter
& Fontys Hogescholen

In samenwerking met:
Renée Koolen
Maike Juffermans
Hannah Thiele
YOUNG CREATIVES
YOUNG CREATIVES
YOUNG CREATIVES
[ABOUT]

Young Creatives is organisatie die zich aan het vormgeven is als creatieve broedplaats in Breda. Zij willen het contact tussen jonge creatievelingen overbruggen door een platform te maken waarbij men met elkaar in contact kan komen. Hieruit kunnen bijvoorbeeld samenwerkingen of ander mooie dingen uit voortvloeien. Door middel van evenementen en meet-ups gaat Young Creatives een community creëren in Breda.

Young Creatives is een start-up; dit betekent dat ze nog geen visuele identiteit hebben. Het doel van deze branding is dan ook om Young Creatives het creatieve gezicht te geven die het verdient.

Deze opdracht is tot stand gekomen door de minor Graphic Design die ik van september 2021 tot januari 2022 heb gevolgd bij Fontys Hogescholen.

Young Creatives heeft 3 kernwaarden: creativiteit, veiligheid & vrijheid. Daarnaast wil Young Creatives zichzelf positioneren als jong, verbinden, professioneel maar óók gedurfd.

De uitdaging was om een logo te ontwerpen die al het bovenstaande in zich heeft.
Een artistiek font vormt de basis van het logo, een kader laat 'young' en 'creatives' met elkaar verbinden; het schuine karakter van het kader zorgt voor de frisheid die men wil uitdragen. Ten slotte zorgen de scherpe hoeken afgewisseld met ronde hoeken voor een vriendelijke, dynamische en unieke uitstraling.

De unieke identiteit van Young Creatives hebben we doorgetrokken in een passende visuele stijl. Het jonge, speelse karakter heeft een vervolg gekregen met een kleurrijke, gedurfde én in het oogspringende gradient die perfect werkt met het logo.

Omdat straks fotografie, en dus de jonge creatievelingen, centraal gaan staan bij de visuele identiteit, hebben we gekozen voor een rustig lettertype; een strak sans-serif font maakt de huisstijl af.

Naast het vormgeven van een nieuw logo en een bijpassende visuele identiteit zijn wij ook verantwoordelijk geweest voor het vormgeven van een digitaal brandbook waar de visuele identiteit compleet in is uiteengezet. Hiermee kan iedereen uit de voeten met de branding van Young Creatives. Meerdere creatieve uitingen waarbij fotografie centraal staat kunnen het gevolg zijn van dit brandbook.

2
prev
next
4
NEXT PROJECT
BOUQUET
NEXT PROJECT
BOUQUET
NEXT PROJECT
BOUQUET
NEXT PROJECT
BACK TO TOP
PORTFOLIO [2020-22]
 ©2022